Wady i zalety instalacji LPG

Wszystkie informacje na temat instalacji gazowych LPG.

Moderatorzy: Ozzy, Ravi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kazzi
Nowy3
Nowy3
Posty: 323
Rejestracja: 2014-10-02, 22:22
Lokalizacja: Borne Sulinowo
Kontakt:

Wady i zalety instalacji LPG

Post autor: kazzi » 2015-01-24, 10:45

W dobie szalejących cen paliw instalacje LPG stają się źródłem pokaźnych oszczędności. Już nie tylko właściciele starszych samochodów osobowych, ale także Ci kupujące nowe, coraz chętniej wybierają zasilanie autogazem. Czy słusznie? To zależy. Na pewno warto przed dokonaniem wyboru poznać wady i zalety instalacji LPG.

Niestety autogaz, który posiada około 75% sprzedaży LPG w Polsce, jest paliwem niewygodnym: brzydko pachnie, psuje silniki i jest niebezpieczny. Tak właśnie mówią o autogazie przeciwnicy tej metody zasilania pojazdów mechanicznych. Mają trochę racji, aczkolwiek bardziej się mylą. Ponadto opinie te rodzą się z dwóch powodów - do tej pory silniki diesla trudno było przerobić na zasilanie gzowe, po drugie - sprzedaż paliwa za 2,84 zł jest trochę bez sensu, kiedy można to zrobić za 5,75 zł (autogaz jest niewygodny politycznie).
Mechanicy samochodowi oferujący montaż instalacji LPG, oraz Ci, którzy takich instalacji używają, wiedzą że, użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety. Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien poznać najważniejsze fakty o LPG.
Obrazek

Zalety używania instalacji LPG
1. Lżejsza masa zbiorników do LPG, w porównaniu tych do PB95 czy ON.
2. Silnik iskrowy, czterosuwowy bez problemu pracuje na gazie.
3. Autogaz, jak każdy inny gaz LPG podczas spalania wytwarza mniejszą ilość gazów cieplarnianych niż benzyna. Jest ekologiczniejszy!
4. Cena gazu stanowi około 50% ceny benzyny (luty 2012: PB95 - 5,72 zł, LPG - 2,84 zł).
5. Nie ma żadnych naukowych doniesień o złym wpływie LPG na silniki benzynowe.

Wady użytkowania autogazu
1. Silnik powinien uruchamiać się na benzynie, zwłaszcza zimą. Dlatego nie można zrezygnować zupełnie z tankowania benzyny i instalacji pod nią.
2. Spaliny generowane podczas spalania LPG są bardzie „mokre”, więc powodują większą korozję układu wydechowego. Można to zaobserwować zwłaszcza zimą, kiedy zimne instalacje LPG generują masy białego dymu za autem.
3. Butla z gazem zajmuje miejsce w samochodzie.
4. Instalacje autogazu wymagają serwisowania, więc wzrastają koszty eksploatacji samochodu.
5. Wzrost ceny przeglądów. Samochód osobowy bez instalacji - 98 zł, za przegląd z instalacją LPG - 161 zł.
6. Niewłaściwe ilości benzyny w baku może być powodem zepsucia pompy paliwa.
7. Nieznacznie spada moc silnika (osiągi silników zasilanych LPG spadają od 4 do 15%).
Jak widać, LPG ma swoje wady i zalety. Ci, którzy chcą zmniejszyć koszty użytkowania samochodu powinni jak najszybciej rozważyć za i przeciw, bo nie wiadomo kiedy ceny LPG w Polsce wzrosną.

Artykuł przygotowany na podstawie doświadczeń zaprzyjaźnionego mechanika oferującego montaż instalacji LPG.
Autorem artykułu jest Mateusz Górski
<a href="/topics1/regulamin-forum-vt12.htm#14"><span style="color: red"><b>Regulamin forum</b></span></a>
<a href="t/topics3/wspolpraca-vt9.htm"><span style="color: orange"><b>Wspó³praca</b></span></a>
<a href="/topics3/mapa-zmotoryzowanych-dodaj-sie-vt207.htm"><span style="color: blue"><b>Mapa Zmotoryzowanych - oznacz siĂŞ!</b></span></a>

Awatar użytkownika
Srebrnastrzala
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 2014-12-21, 09:18
Lokalizacja: znikÂąd

Post autor: Srebrnastrzala » 2015-01-24, 17:01

powiem tak : mam u siebie w domu jedno auto na benzyne, trzy na lpg, trzy diesele.

koszty serwisowania z lpg jakos nie widze wiekszych, a ze lpg smierdzi ? jak ktos "skapi" na serwis auta bo i benzyniak z dieslem moga smierdziec, auta jezdza na lpg juz dlugo i silniki sie nie zacieraja, nie wyskakuja, osiagi sa czasem nawet lepsze, zalezy jak jest wyregulowana instalacja,

jedyna wada nie oplaca sie wstawiac nowej instalacji lpg do starego auta chyba ze jest to klasyk w super stanie

Awatar użytkownika
lukasrsv
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 2014-12-22, 04:17
Lokalizacja: POLSKA_POÂŁUDNIE

Post autor: lukasrsv » 2015-01-31, 14:01

Dokładnie, na LPG nic nie musi śmierdzieć. Co prawda gaz jest bardziej czuły na uszkodzenia elementów zapłonowych, ale ogólnie jak się sporo jeździ i silnik toleruje LPG to moim zdanie warto.

Awatar użytkownika
weronika.kopec
Administrator
Administrator
Posty: 5
Rejestracja: 2016-08-30, 09:27

Post autor: weronika.kopec » 2016-08-30, 09:38

cena jest wielką zaletą!

Awatar użytkownika
SpaCar
Nowy
Nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2017-01-05, 09:02

Post autor: SpaCar » 2017-01-24, 10:51

Cena podczas tankowania samochodu, to z całą pewnością racja, natomiast pamiętaj że za instalkę dobrej firmy też trzeba zapłacić około 3 tyś zł wzwyż w zależności już od modelu samochodu oraz wersji silnikowej. LPG opłaca się wtedy kiedy rocznie jeździmy sporo, powiedzmy ponad tych 15 tyś km, wtedy szybciej się nam to zwróci.

Awatar użytkownika
kowala1990
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 2017-02-23, 15:56

Post autor: kowala1990 » 2017-03-10, 09:08

Dla mnie największym minusem są awarie. Mój samochód ma już swoje lata i niestety im więcej ma lat, tym gorzej ze spalaniem... No i usterkami oczywiście.

Awatar użytkownika
SpaCar
Nowy
Nowy
Posty: 36
Rejestracja: 2017-01-05, 09:02

Post autor: SpaCar » 2017-03-17, 09:24

No niestety ale źle dobrana instalacja może tylko pogorszyć sprawę i dodatkowo uszkodzić silnik, wiec wszystko jest indywidualna kwestią. Starsze i wolnossące jednostki benzynowe dosyć dobrze znoszą lpg.

Awatar użytkownika
ithiti
Administrator
Administrator
Posty: 4
Rejestracja: 2017-05-25, 12:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: ithiti » 2017-05-25, 12:53

ludzie zwykle zadają złe pytanie, bo pytają jaka instalację wybrać, powinniśmy pytać raczej gdzie zakładać. Bo tylko specjalistyczne warsztaty założą nam dobrą instalacją, którą odpowiednio skonfigurują. Mirek majster założy co prawda tanio, ale jak to się będzie sprawować?
No i minusem LPG jest to, że nie każdy silnik znosi to dobrze

Awatar użytkownika
MagnetiMarelli
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 2017-06-30, 09:04

Post autor: MagnetiMarelli » 2017-06-30, 09:48

Tutaj jedno ściśle łączy się z drugim i wszystko zależy od konkretnego silnika oraz budżetu jaki posiadamy na ten cel. Jeżeli ma być to lpg na kilka ładnych lat, to nie warto oszczędzać i trzeba dobrać dobre podzespoły w profesjonalnym serwisie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość