mapa silnika + podkręcenie sprężania turbo

Wszystkie informacje o tuningu silników samochodowych.

Moderatorzy: Ozzy, Ravi

Awatar użytkownika
Fabi
Administrator
Administrator
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-19, 22:02
Lokalizacja: ÂŻukowo

mapa silnika + podkręcenie sprężania turbo

Post autor: Fabi » 2014-10-20, 12:21

Siemanko, mam pytanie czy ktoś ma jakąś konkretna wiedzę na temat modzenia w silniku Vagowskim 1.9 TDI 90KM. Konkretnie chodzi mi czy taki silniczek zniósłby mapę silnika i podkręcenie turbo do 1 bara sprężania ? Moc by wzrosla +- 30 KM przy takim setupie.

Awatar użytkownika
Mopek
Nowy1
Nowy1
Posty: 108
Rejestracja: 2014-10-18, 09:00
Lokalizacja: ÂŻukowo k. GdaĂąska
Kontakt:

Post autor: Mopek » 2014-10-20, 14:07

Pisz do Palio On się zna ;)

Edit
Poza tym, samo podkręcenie turba + mapa to może nie znieść tego turbo. Już lepiej wstawić większe turbo, kolektor i wtedy mapę. A najlepiej do tego dorzucić wtryski 216.

Paweu
Nowy
Nowy
Posty: 41
Rejestracja: 2014-10-18, 21:24

Post autor: Paweu » 2014-10-20, 14:30

Fabi pisze:Siemanko, mam pytanie czy ktoś ma jakąś konkretna wiedzę na temat modzenia w silniku Vagowskim 1.9 TDI 90KM. Konkretnie chodzi mi czy taki silniczek zniósłby mapę silnika i podkręcenie turbo do 1 bara sprężania ? Moc by wzrosla +- 30 KM przy takim setupie.
Jaki kod silnika ?

Bo tego nie napisałeś.

Awatar użytkownika
palio
Nowy1
Nowy1
Posty: 68
Rejestracja: 2014-10-18, 06:46
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: palio » 2014-10-20, 18:10

Jak dasz tylko 1 bar to nie uzyskasz +30 Ps. Za małe doładowanie. Śmiało można dać 1,2 bara turbo wytrzyma. Poza tym samym doładowaniem nie uzyskamy mocy. Trzeba ruszyć mapy paliwowe, napięcie RSW i wiele innych rzeczy.

Mopek wytrzyma i to bardzo dużo. Wszystko i tak zależy od kierownika, czy umie zadbać o auto po chipsie ;-)
PaweÂł

Awatar użytkownika
Fabi
Administrator
Administrator
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-19, 22:02
Lokalizacja: ÂŻukowo

Post autor: Fabi » 2014-10-20, 20:59

Paweł. Tak tak to ja wiem ze to za tym wszystkim idzie bo i tak bym to oddawal kumplom na warsztat bo się tym zajmują. Tylko slyszalem podzielone zdania na temat tuningowania 90 bo kilku mechaników powiedzialo mi żebym tego nie robil bo silnik może tego dlugo nie wytrzymać i juz sam nie wiem czy można to na spokojnie robić czy będzie ryzyko ze nie da rady uciagnac.
A kod silnika to AGR

Paweu
Nowy
Nowy
Posty: 41
Rejestracja: 2014-10-18, 21:24

Post autor: Paweu » 2014-10-21, 13:45

Fabi pisze:Tylko slyszalem podzielone zdania na temat tuningowania 90 bo kilku mechaników powiedzialo mi żebym tego nie robil bo silnik może tego dlugo nie wytrzymać i juz sam nie wiem czy można to na spokojnie robić czy będzie ryzyko ze nie da rady uciagnac.
Sprawdź w jakiej kondycji jest silnik. Porób logi , sprawdź w jakim stanie jest turbo , etc. Bo jeśli będzie coś niedomagać , niczym niezwykłym będzie to że po podniesieniu mocy coś klęknie.

Awatar użytkownika
palio
Nowy1
Nowy1
Posty: 68
Rejestracja: 2014-10-18, 06:46
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: palio » 2014-10-21, 18:19

Zacznijmy od tego, że porządny tuner najpierw sprawdzi auto dynamicznie. Jak wszystko będzie ok to dopiero podejmie się modyfikacji map. Jak coś będzie nie domagać to się o tym dowiesz, nie podejmie się modyfikacji. Jak zrobisz auto dopiero będziesz mógł wrócić na chipsa o ile znowu nic nie wyjdzie.

Co do mechaników to ich nie słuchaj :-P . Ja też mam 90 konne auto i nie wolno mi było robić softa? Dlaczego? Bo mechanik by mi odradzał? Z podniesioną mocą jeżdżę już ponad 2 lata i nic niepożądanego się nie dzieje. A auto nie jest po samym wirusie ;-) . Zawitało kilka dodatkowych części aby zwiększyć moc.

AGR czy turbo na WG tak jak moje :-) .

Zrób tak jak Paweu pisze. Logi dużo powiedzą w jakiej kondycji jest silnik.
PaweÂł

Awatar użytkownika
Fabi
Administrator
Administrator
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-19, 22:02
Lokalizacja: ÂŻukowo

Post autor: Fabi » 2014-10-21, 22:09

Dzięki palio ;)
Ale ten log to zrobię tylko u tunera czy jest możliwość że jakieś warsztaty czy coś w tym stylu to robią ?

Paweu
Nowy
Nowy
Posty: 41
Rejestracja: 2014-10-18, 21:24

Post autor: Paweu » 2014-10-22, 13:33

Fabi pisze:Ale ten log to zrobię tylko u tunera czy jest możliwość że jakieś warsztaty czy coś w tym stylu to robią ?
Ściągasz VCDS'a w full wersji za free z neta z jakiejś angielskiej stronki, pożyczasz od kogoś bądź kupujesz kabel diagnostyczny od Viakena . Potem czytasz poradnik , który palio zamieścił w dziale Diagnostyka VAG Tutaj link: http://zmotoryzowani.net/topics41/krotk ... 2c76b53#56

Dalej to już będziesz chyba wiedział co robić. ;-)

Awatar użytkownika
palio
Nowy1
Nowy1
Posty: 68
Rejestracja: 2014-10-18, 06:46
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: palio » 2014-10-22, 17:53

Jak nie będziesz wiedział jak coś zrobić pytaj śmiało. Wszystko się wyjaśni ;-)
PaweÂł

Awatar użytkownika
Fabi
Administrator
Administrator
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-19, 22:02
Lokalizacja: ÂŻukowo

Post autor: Fabi » 2014-10-22, 20:24

Ok, dzięki wielkie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo, Chiptuning i Tuning Mechaniczny”